Kunstenaar

Sybren Thomas
Rogge

Sybren werd geboren op de Willemsstraat 59 in het huis boven het atelier van zijn familie. Op jonge leeftijd werd hij al beïnvloed door de werken van zijn moeder Yvette Rogge. Als kind kwam hij vaak bij zijn grootouders op de boerderij in Hall waar hij in aanraking kwam met de verhalen van zijn grootmoeder Emmy en de werken van zijn grootvader Cornelius. Vanaf zijn 23e kreeg hij een grotere interesse in bepaalde wetenschappelijke velden zoals kwantummechanica en astrofysica. In 2020 ontstond zijn fascinatie voor esoterie en spiritualiteit.

Sybren’s recente spirituele zoektocht naar de Egyptische mythologie en zijn mystieke ervaringen opende zijn derde oog. Sybren omschrijft zijn spirituele ontwaking als volgt: “Alsof ik voor het eerst echt mijn ogen opende voor hoe de realiteit en het leven hier op aarde echt werken. Evolutionair gezien, onze plaats op de kosmische intellectuele ladder. Het concept tijd. En de bewustwording van de galactische familie waar wij deel van uit maken. Deze “anderen” uit de kosmische familie, zijn onze voorgangers, en veel verder geëvolueerd dan wij. Daarom noemen wij deze super-sentient beings ook wel de goden. Veel verder ontwikkelde wezens in termen van het ontwikkelde kosmische bewustzijn.”

Garnalenkerk Cornelis Rogge

“Het idee is dat door een bepaalde trigger het derde oog zich kan openen. Hierdoor word je voor het eerst in je leven echt bewust van een mystieke realiteit die parallel loopt met de normale fysieke realiteit die door zintuigen is waar te nemen. Wanneer het derde oog geopend is geweest openbaart er zich een pad.

Dit is zeker geen duidelijk en afgebakend pad, maar meer een richting die alleen intuïtief op te volgen en aan te voelen is. Er vindt een verhoogde vorm van patroonherkenning plaats, waarmee realiteit op deze andere manier benaderd kan worden.”

Sybren deed interessante ervaringen op tijdens zijn reis naar Egypte in januari 2022. Osiris, de Duat, Anubis, Horus en Ra zijn van grote invloed op zijn werken.

De Garnalenkerk

De schuilkerk die in het begin van de 18e eeuw is gebouwd diende als een stiekem gedoogde Katholieke kerk in Protestants Amsterdam. Deze schuilkerk heeft de bijnaam gekregen: de Garnalenkerk.

Meer over de Garnalenkerk

Expositie

Amor Fati

Voor het afscheid van Sybren Rogge (1992-2022) is een tentoonstelling te zien met  werken uit zijn laatste jaren en eerder werk.

Bekijk de expositie